SULČIŲ SPAUDYKLŲ PAIEŠKA

Sulčių poveikis

Slyvose ypač daug ląstelienos, kuri gerina virškinimą ir lėtina angliavandenių pasisavinimą, – cukraus kiekis ilgiau išlieka pastovus, ne taip greitai išalkstama. Be to, ląsteliena ir pektinai šalina iš organizmo kenksmingąsias medžiagas, padeda reguliuoti cholesterolio kiekį, šiek tiek greitina riebalų deginimą. Tinka užkietėjus viduriams, esant padidėjusiam kraujospūdžiui.
Turi vitaminų B1, C, PP, E ir A, kalio, fosforo, geležies bei bioflavonoidų, kurie veikia kaip antioksidantai. Netinka, jei yra padidėjęs cukraus kiekis kraujyje ir skrandžio sulčių rūgštingumas.

Obuolių sultis dietologai rekomenduoja vartoti nutukus, aterosklerozės profilaktikai, sergant mažakraujyste, podagra, širdies ir kraujagyslių ligomis, šlapimtakių akmenlige. Obuoliuose esantys pektinai šalina nuodingąsias medžiagas, organinės rūgštys gerina virškinimą ir medžiagų apykaitą, mažina cholesterolio kiekį kraujyje. Sultyse gausu mangano, kalio, jodo, natrio, kalcio, fosforo, vitaminų C, P, B1, B2, PP, K, karoteno ir folio rūgšties. Netinka padidėjus skrandžio sulčių rūgštingumui, sergant skrandžio ligomis.

Pomidorų sultis patartina gerti sergant cukralige, artritu, inkstų ir širdies ligomis, nutukus, užkietėjus viduriams. Jos šalina toksinus, gerina virškinimą, suteikia jodo, širdį stiprinančio kalio, įtampą slopinančio magnio ir nuo vėžio saugančio likopeno. Stiklinėje pomidorų sulčių yra pusė paros normos vitamino A ir visa paros norma vitamino C. Netinka padidėjus skrandžio sulčių rūgštingumui.

Vynuogių sultys gerina širdies ir kraujagyslių, skrandžio ir žarnyno veiklą, spartina medžiagų apykaitą ir šalina iš organizmo nuodingąsias medžiagas. Suteikia kalio, kalcio, magnio, geležies, provitamino A, folio rūgšties, cinko, vario, boro, vitaminų C ir B grupės.
Anot mokslininkų, boras skatina gamintis estrogenus, o šie hormonai gerina kalcio pasisavinimą – mažėja osteoporozės rizika. Netinka sergant cukriniu diabetu, dvylikapirštės žarnos opalige, turint polinkį tukti.

Kopūstų sultys gerina žarnyno veiklą, skatina medžiagų apykaitą ir greitina virškinimą. Rekomenduojama turintiems antsvorio. Tinka sergant skrandžio ar dvylikapirštės žarnos opalige – slopina uždegimus. Kopūstuose gausu vitaminų C, A, P, K ir B grupės, taip pat kalio, fosforo ir sieros.

Morkos – beta karoteno šaltinis, stiprinantis regėjimą ir padedantis atsinaujinti ląstelėms, suteikia odai elastingumo ir padeda įgyti gražų rusvą atspalvį deginantis. Be to, gerina virškinimą, stiprina kraują, šiek tiek laisvina vidurius. Nepiktnaudžiaukite, jei yra sutrikusi kepenų veikla.

Burokėlių sultis specialistai vadina natūraliu energiniu gėrimu, padedančiu atgauti jėgas po ligos, sunkaus fizinio krūvio. Burokėliuose yra kraują stiprinančių, širdies ir kraujagyslių veiklą gerinančių medžiagų. Jos šiek tiek mažina kraujospūdį, padeda reguliuoti cholesterolio kiekį kraujyje. Suteikia fosforo, kalio, folio rūgšties, kalcio, magnio, geležies. Netinka, jei kraujas tirštėja, vartojant kraują skystinančius vaistus.

Salierų sultys varo šlapimą, gerina virškinimą, šiek tiek laisvina vidurius ir valo organizmą. Tinka laikantis dietos, sergant inkstų ir odos ligomis, podagra, alergine dilgėline. Geriama po 1–2 šaukštelius trissyk per dieną prieš valgį. Salieruose gausu eterinių aliejų, kalcio, fosforo, natrio druskų, kalio, vitaminų C, PP ir B grupės. Netinka tiems, kurių skrandis yra jautrus.

Brokoliuose yra daug kraują stiprinančios geležies, kalcio, fosforo, kalio, taip pat vitaminų A ir C. Tai puiki profilaktinė priemonė nuo aterosklerozės, širdies ligų ir vėžio. Juose esantys antioksidantai stiprina ir jaunina organizmą. 100 ml sulčių – 28 kcal.

Melionų sultys turi daug ląstelienos, folio rūgšties, geležies, karoteno, vitaminų PP ir C. Jos gerina virškinimą, kepenų veiklą, ramina nervų sistemą, skatina skysčių išsiskyrimą, šiek tiek laisvina vidurius. Tinka vartoti sergant inkstų, kepenų, skrandžio, širdies ir kraujagyslių ligomis.